4.12.08

Hapukapsasupp

800 g - 1 kg hapukapsast
300 g - 500 g searibi
1 dl kruupe
soola
suhkrut
köömneid

No nüüd sai see tehtud. Hapukapsasupp on lapsest peale mu suur lemmik olnud, kuid seni polnud ma selle tegemist ise ette võtnud. Detsembri algus on igati õige aeg, ilm parajalt külm ja kapsas parajalt hapu. Ostsin poest koti hapukapsast, searibitüki ja panin kruupidega külma vette suurde potti keema. Panin lihatüki tervelt, aga võiks vist ka pooleks lõigata. Kui supp juba susises, lisasin supilusikatäie soola ja teise suhkrut. Köömneid ka üsna rohkelt, sest köömne maitse meeldib mulle väga. Ja nii ta seal omaette puupliidil podises. Vahel käisin segamas ja vist 1,5-2 tunniga oli valmis. Pekk peab kenasti lödi olema, siis on liha valmis. Mu ema teeb nii, et paneb liha eraldi vaagnale, siis igaüks lõikab endale saia peale ja määrib sinepit otsa. Ja seda pekki ei tasu üldse karta, kui ta on lödi, nagu ülal ütlesin, siis saab teda saiale suisa määrida. Supis peab suhkrut parajalt olema, supp ei tohi olla teravalt hapu, nii et kui keetmise ajal vajaka jäi, olen mina taldrikusse juurde seganud. Supi hinnaks tuli kapsa ja liha järgi 30 krooni. Seda oleks meile kolmele jätkunud kolmeks korraks, kuid õhtuti võis pimedas kööginurgas näha poti kohale kummardunud kujusid, kes vaikse lurinaga suppi helpisid, nii et jagus ainult pooleteiseks korraks.

Muidugi, kui hapukapsas on juba majja ilmunud, siis tuleb esimene ports sellest salatina ära süüa. Kui viitsimist on, siis lasta hakklihamasinast või köögikombainist läbi ja lisada suhkrut ja köömneid.

No comments: